E.Raj, Uczeń Nekromanty Opowiadania, opinia

 


Autor: E.Raj
Tytuł: Uczeń Nekromanty Opinie
Wydawnictwo: Self-Publishing
Ilość stron: 182
Rok wydania 2020
Ocena 10/10

       Niewielu jest autorów, po których książki sięgam bez zastanowienia, gdyż jestem pewien, że opisana w nich historia, będzie dla mnie swoistą ucztą wyobraźni. W tym wąskim gronie znajduje się małopolska pisarska E.Raj, której dwie książki „Uczeń Nekromanty, tom 1. Plaga” oraz „Mavec” miałem przyjemność czytać i opiniować jakiś czas temu. Pierwsza z nich absolutnie skradła moje serce, z tego też powodu, gdy tylko pojawiały się informacje o zbliżającym się wydaniu drugiego tomu zasypywałem autorkę pytaniami na temat możliwości jego zakupu. Na szczęście druga część mrocznej historii nekromantów z Syllony ukaże się drukiem już w lipcu tego roku. Z tego też powodu chcąc na powrót wejść w ten mroczny klimat, sięgnąłem po czekający od miesięcy zbiór „Uczeń Nekromanty: Opowiadania”. 

E.Raj, Uczeń Nekromanty, Tom 1, Plaga, opinia

E.Raj, Mavec, opinia

         Ta niepozorna książeczka licząca 182 strony zawiera w sobie trzy opowiadania: „Potwór”, „Król” i „Dług”. Egzemplarz, z którego korzystałem ukazał się drukiem w 2020 roku za pośrednictwem systemu Ridero. Książkę zdobi grafika nawiązująca do pierwszego tomu powieści, zaprojektowana przez E.Raj. Jak wspomniałem wyżej, wszystkie trzy opowiadania są powiązane z głównym oraz pobocznymi wątkami fabularnymi. Opowiadania „Potwór” i „Król” stanowią prequel przedstawiające wydarzenia, które doprowadziły do tzw. Rewolucji Światłości i w konsekwencji Plagi. Ostatnia historia „Dług” koncentruje się na wydarzeniach opisanych po finale pierwszego tomu.

Uczeń Nekromanty: Opowiadania” to książka, która zachwyca pod wieloma względami. Od pierwszej strony zostajemy wciśnięci w fotel i przeniesieni do niezwykle rozbudowanego uniwersum, które mógłbym porównać jedynie z „Kronikami Diuny” czy „Śródziemiem”. Na każdej z kart widać ogromną ilości pracy włożonej w stworzenie barwnych opisów, nietuzinkowych postaci i przemyślanych dialogów. Są one jednym z najmocniejszych elementów dzieła. Autorka ponownie udowodniła, że jak mało kto potrafi budować napięcie i bardzo długo utrzymywać w nim czytelnika.

     Pierwsze dwa opowiadania „Potwór” i „Król” utrzymane zostały w mrocznym klimacie, jaki znamy z „Ucznia Nekromanty, tom I. Plaga”. Nie brak tu krwi, intryg i czarnej magii. Natomiast opowiadanie „Dług” to w mojej ocenie swoista wisienka na torcie. Poznajemy tam inną stronę osobowości jednego z głównych bohaterów — Rothgara — który za sprawą konieczności spłacenia zaciągniętego przed laty długu, zostaje rzucony w wir grzesznej, zabarwionej seksem historii. Mimo że opowiadanie zawiera wiele pikantnych i erotycznych opisów, najbardziej zaintrygowała mnie w nim postawa Licza, który targany różnego rodzaju sprzecznościami i wspomnieniami utwierdził we mnie swój obraz, jako postaci pełnej różnych odcieni szarości.


Podsumowanie


    "Uczeń nekromanty: Opowiadania” autorstwa E.Raj to wielowątkowy zbiór tekstów uzupełniający fabułę znaną z pierwszego tomu przygód Rothgara i Norgala. Jest to książka przede wszystkim dla ludzi lubiących krwawe i mocne opisy, które nie boją się czytać o przełamywaniu pewnych tabu. Osobiście gorąco polecam. 


2 komentarze:

  1. Czekam teraz na nowe wydanie pierwszego tomu powieści, a potem zabiorę się pewnie za te opowiadania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również na to czekam, przedsprzedaż jest w toku.

      Usuń