Alvin Schwartz, Kolejne upiorne opowieści po zmroku

Alvin Schwartz, Kolejne upiorne opowieści po zmroku


Autor: Alvin Schwartz
Tytuł: Kolejne upiorne opowieści po zmroku
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2020
Liczba stron:152
Moja ocena: 5/10

„Kolejne opowieści po zmroku” autorstwa Alvina Schwartza, to trzeci tom - i zarazem ostatni - zbioru „Upiorne opowieści po zmroku”. Został on wydany w Polsce w 2020 roku. W zbiorze po raz kolejny znalazło się dwadzieścia pięć krótkich historii, fragmentów piosenek i wierszy, liczących od jednej do sześciu stron. Historie utrzymane są w konwencji opowiadań, które można snuć przy ognisku lub wieczorem, gdy zapadnie już zmrok. Autor czerpał inspiracje z folkloru, indiańskich wierzeń i legend miejskich. W poszczególnych opowiadaniach można spotkać duch, zjawy, potwory, morderców, oraz zwierzęta posiadające ludzkie cechy. Na końcu książki znajdują się uwagi, źródła i bibliografia, za  których pośrednictwem czytelnik może poznać okoliczności, w jakich powstała dana historia.

Mimo iż moje oczekiwania względem tego zbioru nie były szczególnie wygórowane, niestety srodze się zawiodłem. Żadna z historii nie wywołała u mnie strachu, lęku czy chociażby gęsiej skórki. Na szczęście książka nie jest długa i szybko udało mi się ją przeczytać. 

Podsumowanie

„Kolejne upiorne opowieści po zmroku” to zbiór krótkich opowiadań z nutką grozy. Zaznajomienie się z nimi polecam wszystkim tym czytelnikom, którzy mają młodsze, niesforne rodzeństwo i chcieliby je od czasu do czasu trochę postraszyć. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz