Guy N. Smith, Obóz, Recenzja

Guy N. Smith, Obóz, Recenzja

 Autor: Guy N. Smith

Tytuł: Obóz

Wydawnictwo: Phantom Press

Rok wydania: 1991

Liczba stron: 193

Moja ocena: 4/10

Tematy nielegalnych eksperymentów medycznych i doświadczeń na ludziach, stanowiły wątek przewodni wielu książek i filmów. Zwykle to głodne zysku korporacje i wielkie firmy farmaceutyczne, nie licząc się z kosztami i odpowiedzialnością za ludzkie życie, poddają ludzi badaniom, na które ci nie wyrażali zgody lub zwodzeni obietnicami pokaźnego wynagrodzenia, zgodzili się na nie. Co by było, gdyby w rolę antagonisty wcielił się rząd, który postanowił, by poprzez środki farmaceutyczne, kontrolować zachowania obywateli? Pomysł ten stał się motywem przewodnim książki Guya Normana Smitha pt. „Obóz”.

Guy N. Smith to jeden z najsłynniejszych pisarzy horrorów na świecie. Nie ma chyba w Polsce miłośnika literatury grozy, który nie zetknął się z twórczością brytyjskiego mistrza horroru klasy B. W jego dorobku znajdują się klasyczne powieści: „Kajmany”, „Wyspa”, „Martwy dzwon” oraz seria „Sabat” i „Kraby”.

Fabuła książki

Akcja "Obozu" rozgrywa się w letnim ośrodku wczasowym w Anglii. Tam, na niczego niespodziewających się wczasowiczach, przeprowadzane są testy medyczne, mające na celu zbadanie w jakim stopniu nowy preparat C-551 wpływa na ludzką psychikę. Szybko staje się jasne, że u osób którym podano środek, występują halucynacje i zaniki pamięci. Niektórzy zapominają kim są i nie rozpoznają najbliższych, inni dostrzegają w swoim otoczeniu niezwykłe zjawiska, przed którymi starają się bronić.

„Obóz” został błędnie zaklasyfikowany jako horror. W rzeczywistości jest to thriller medyczny.  Początek historii był bardzo dobry, lecz niestety w kolejnych rozdziałach akcja znacznie zwolniła, a bohaterowie stali się płascy i nudni. Kiedy dotarłem do ostatniej strony, byłem trochę zdezorientowany. Zakończenie bardzo mnie zawiodło. Miałem wrażenie, jakby autor nie przyłożył się do niego i napisał cokolwiek, byleby tylko zakończyć całą historię.

Czytając „Obóz” Guya N. Smitha liczyłem na krwawą brutalną opowieść pełną morderców, kanibali i innych szaleństw. Niestety, pomimo bardzo sugestywnej okładki, dostałem słaby thriller, którego lektura nie była zbyt przyjemna. Warto też dodać, że czcionka jest bardzo mała, co utrudniało  czytanie.

Podsumowanie

„Obóz” autorstwa Guya N. Smitha to pierwszy thriller autora jaki miałem okazję czytać. Mimo dużego potencjału książka mnie rozczarowała. Tak czy inaczej, ocenę tę pozostawię czytelnikom, zwłaszcza fanom twórczości brytyjskiego mistrza horroru.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz